Halaman

Isnin, 5 Ogos 2013

Rahsia Kekayaan, Kejayaan, Dan Kebahagian




Tahukah anda 96% kekayaan dalam dunia ini dimiliki oleh 1% golongan manusia sahaja? Ini adaloah fakta yang mengejutkan kita. Apa yang penting, pasti ada sebab mengapa ia berlaku.

 Berdasarkan kajian, golongan 1% sentiasa bersikap positif dengan apa sahaja yang mereka hadapi. Pada saat manusia lain melihat musibah sebagai suatu penderitaan, mereka melihat musibah sebagai pemangkin yang menyebabkan mereka lebih tabah dan cekal. Pada saat orang lain melihat kerja yang tidak menjadi sebagai gagal, mereka melihat sebagai pelajaran yang membimbing mereka pada masa hadapan.

 Bukankah semua ini adalah sikap bersangka baik?

 Sikap bersangka baik membantu kita berjaya dalam hidup. Bersangka baik menjadikan kita positif dan bertenaga. Bersifat positif menjadi magnet bagi manusia menarik kekayaan dan kejayaan dalam hidupnya.

 Bersangka buruk menyebabkan kehidupan manusia sentiasa tertarik kepada keburukan dan kegagalan.

 Oleh sebab minda kita sentiasa menarik apa yang difokuskan, kita perlu bersikap positif bagi berjaya dalam hidup. Semua manusia inginkan kebaikan dalam hidup, dan kebaikan itu perlu dicipta dalam minda dan hati sebelum direalisasikan di alam nyata.

 Kita berpotensi menjadi jutawan sekiranya kita rajin belajar, bersikap terbuka, gigih mengamalkan ilmu yang ada, dan sentiasa bergantung penuh pada Allah s.w.t.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan